Pirkanmaan Perussuomalaiset ry ei kannata piilopuoluetukia – aiomme äänestää demokratiarahaa vastaan

Tulevien hyvinvointialueiden aluevaltuustoille on säädetty laissa demokratiaraha, joka määräytyy puolueille valtuutettujen määrän perusteella.

”Mielestämme valtuustoryhmille räätälöity bingoraha on varojen väärinkäyttöä. Veronmaksajien rahat tulee käyttää suomalaisten hyväksi. Pirkanmaalaiset tarvitsevat lisää hoitajia, ei byrokratiaa.”, jyrisee piirin puheenjohtaja Sami Kymäläinen.

Pirkanmaan Perussuomalaisille on itsestäänselvää, että tulevan hyvinvointialueen menot tulee priorisoida. Piirihallituksen mielestä on pöyristyttävää, että tilanteessa, missä ei ole esimerkiksi varaa palkata riittävästi hoitajia terveydenhuoltoon, jaetaan satoja tuhansia euroja valtuutetuille vuosittain samalla lisäten hallinnon kustannuksia.

Pirkanmaan Perussuomalaisten valtuustoryhmä tulee äänestämään demokratiarahaa vastaan ja vastustamaan kaikkia hyvinvointialueen varjolla perustettavia hillotolppia tai muita turhia kulueriä.

Lisätiedot:

Sami Kymäläinen