Pirkanmaan Perussuomalaiset osallistuvat ja vaikuttavat maakuntakaavan suunnitelmaan

Maakuntakaava on pitkän tähtäimen maankäytön suunnitelma. Siinä muodostetaan Pirkanmaan kuntien yhteinen tahtotila maakunnan maankäytöstä. Maakuntakaavassa korostuvat eri maankäyttömuotojen ja intressiryhmien tavoitteiden yhteensovittaminen.

Pirkanmaan maakuntakaava 2040 laaditaan koko Pirkanmaan alueelle ja siinä käsitellään kaikki alueiden käytön ja yhdyskuntarakenteen kannalta tärkeät osa-alueet. Uusi kaava korvaa vahvistuessaan nyt voimassa olevan Pirkanmaan 1. maakuntakaavan ja vahvistetut vaihemaakuntakaavat.

Pirkanmaan Perussuomalaiset ovat hyvän kuntavaalituloksen jälkeen aktiivisesti mukana kaavan suunnittelussa ja pyrkivät tuomaan oman kädenjälkensä suunnitteluvaiheessa.

Ruovedellä oltiin yli puoluerajojen samaa mieltä siitä, että kunnan lääkäripalvelut ovat hyvällä mallilla nyt kun saatiin yhteistyö Virtain kanssa käyntiin vaikka kuntien yhteinen asukasluku ei riitäkään valtion sotesuunnitelmiin. Kuvassa Anita Viljanmaan kaupalla Lea Mäkipää, Olli-Pekka Tuomi, Anita Viljanmaa, Salme Lehtonen ja Martti Mölsä.

Kirjoitettu 18.11.2013