Perussuomalaisten kesä pirkanmaalla oli tapahtumarikas

Kuva_2_kopio

Tampereen Perussuomalaiset ovat omalla paikallaan joka kuukauden ensimmäisenä maanantaina Keskustorin Markkinoilla, heinäkuussa markkinat olivat kaksipäiväiset. Tamperelaiset järjestivät heinäkuussa myös Laukontorille kansanedustaja Juha Väätäisen tapaamisen samaan aikaan nuorten yleisurheilun EM-kisojen kanssa johon Väätäinen oli kutsuttu jakamaan naisten 5000 m:n palkinnot. Kuvassa Heikki Luoto, Kari Lindbom, Kari-Pekka Rauhala, Juha Väätäinen, Terhi Kiemunki, Maarit Suonsivu ja Pekka Kataja.

Järjestösihteeri Pekka Kataja ja Pirkanmaan piirisihteeri Terhi Kiemunki kiersivät kansanedustajien ja kenttäväen kanssa yhteensä kolmatta kymmentä tapahtumaa Pirkanmaalla kesän aikana. Kuntavaaleissa lisääntynyt aktiivisten jäsenten joukko sai aikaan myllerryksen monessa niemessä ja notkossa. Oli hienoa huomata miten jokainen tilaisuus veti myös yleisöä torintäydeltä. Euroasioiden ohella kylillä puhutaan sotemuutoksista ja kuntaliitoksista. Paikallisemmin viestit eroavat maaseudun ja kaupunkien välillä. Maaseudulla puhuttaa enemmän tiestön rapautuminen, palveluiden katoaminen ja petokannan kasvu, kun taas kaupungeissa ollaan huolestuneita työttömyydestä, homekouluista ja maahanmuuttopolitiikasta. Kaikille yhteistä kuitenkin on se, että Perussuomalaiset tuntuu olevan kuin viimeinen oljenkorsi. Ei ole enää luottoa muuhun. Narvan torilta jäi mieleen rouva joka teki mielipiteensä kuulijoille selväksi: Timo Soini on maailman viisain mies. Paineita kansalaiset totisesti meille asettavat. Toreilla ei auta muu kuin kertoa että ihmeiden tekijöiksi ei ole meistäkään, mutta kaikkemme olemme valmiita tekemään. Äänestäjät päättävät vaaleissa saammeko siihen mahdollisuuden.

Teksti ja kuvat: Terhi Kiemunki, sihteeri, Pirkanmaan Perussuomalaiset

Kirjoitettu 28.8.2013