Hämeenkyrössä kokoustettiin, saunottiin ja kupattiin

Hämeenkyrön Perussuomalaisten kevätkokous järjestettiin Miinan pirtillä ja savusaunalla Lemakkajärven rannalla. Sääntömääräisten asioiden lisäksi käytiin läpi ajankohtaisia paikallispoliittisia aiheita joiden pohjalta kutsuvieraat, piirin sihteeri Terhi Kiemunki ja toinen varapuheenjohtaja Heikki Luoto, totesivat että Perussuomalaiset ovat saaneet aikaan uudenlaista liikehdintää kunnan kangistuneessa virkamiesjohdossa ja poliittisissa vanhoissa ryhmissä.

Hämeenkyrön Perussuomalaisten ryhmä kasvoi kuntavaaleissa viisinkertaiseksi ja piti puolensa luottamustoimia jaettaessa. Kunnanhallituksen toisena varapuheenjohtajana toimii yhdistyksen puheenjohtaja Rauno Mäki, ryhmällä on puheenjohtajuus ja varapuheenjohtajan paikkoja myös lautakunnissa. Hämeenkyrössä menee parhaillaan eteenpäin Perussuomalaisten aloite strategisen yleiskaavan laatimisesta, jossa painopiste on itäisellä alueella. Ryhmä on nostanut esille kunnan ja yrittäjien yhteistyön tehostamisen ja puuttuu perussuomalaisella otteella kuntalaisten arjen tärkeisiin epäkohtiin. Maakunnan asioissa puheenaihetta syntyi sote- ja kuntauudistuksesta sekä tekeillä olevasta Pirkanmaan maakuntakaavasta.

DSCN1603_kopio

Vieraille osoitetut keskustelunaiheet koskivat pääasiassa eurovaaleja ja puolueen ehdokasasettelua, puoluekokousasioita sekä koulutustarpeita ja piirin tukea paikallisen organisaation kehittämisessä muutenkin. Piirin edustajat painottivat eurovaalien tärkeyttä, kenttäväki on avainasemassa äänestysaktiivisuuden nostamisessa. Hämeenkyrön Perussuomalaiset seuraavat aktiivisesti myös eduskuntaryhmämme toimintaa ja valtakunnallista politiikkaa. Ajankohtaisimmiksi terveisiksi piirin ja puolueen johdolle nousivat eurovaalit joita varten toivottiin tietopakettia, jonka turvin voidaan vastata äänestäjien kysymyksiin sekä verkkosivut, puolueen pitäisi tarjota paikallisyhdistyksille helppo ja puolueen sivuston kanssa yhtenäinen kotisivu päivitysvalmiina.Tiukasta kuntapolitiikkaan osallistumisesta ja kantaa ottavasta kokouksesta huolimatta illan vapaamuotoisempi puolisko osoitti sen, että Hämeenkyrön Perussuomalaiset toimivat loistavalla ryhmähengellä ja viihtyvät leppoisallakin meiningillä yhteistyössä keskenään. Sen lisäksi että savusauna oli kokouksen päätteeksi kuumana, piirisihteeri yllätettiin huikealla kokemuksella, liukukuppauksella, joka on veretöntä kuppausta ja hyvin tehokas hoitomuoto lihasten hoitamiseen. Kuppauksesta voi saada apua myös mm. korkeaan verenpaineeseen, migreeniin, ihottumiin ja astmaan. Saattaa olla että Miinan savusauna sai uuden asiakkaan.

Kirjoitettu 26.5.2012